Bedrijveninfogids
Bedrijveninfogids

GEMEENTE LINGEWAAL

Bedrijfsnaam

GEMEENTE LINGEWAAL

Adres

Raadhuisplein 3
4147AN ASPEREN

Telefoon

0345-634000

Website

Gemeenteloket In het gemeenteloket vindt u een overzicht van de producten en diensten die de gemeente Lingewaal levert, kunt u een klacht doorgeven, een melding doen en informatie over subsidies en vergunningen bekijken. Bel- en herstellijn Ligt er een stoeptegel los of brandt de lantaarnpaal niet? Dan kunt u de bel- en herstellijn bellen. Het nummer is: 0345 e 634 024. Op vrijdagmiddag en tijdens het weekeinde is het gemeentehuis gesloten. U kunt dan uw melding inspreken. Natuurlijk kunt u uw melding ook via internet doorgeven. Calamiteitenlijn Als er gevaar of grote schade en/of problemen zou kunnen ontstaan als een storing niet direct wordt opgelost, dan kunt u de calamiteitenlijn bellen via 06 - 21495688. Een paar voorbeelden om duidelijk te maken wanneer u niet de bel- en herstellijn belt, maar de calamiteitenlijn: Om 22.00 uur merkt iemand dat het hoofdriool is verstopt en er dreigt een overstroming. Op 1 januari valt er door een zware storm een boom over de weg. Op zondagmiddag ziet iemand een verzakking in de weg die gevaarlijk is voor het verkeer. Servicenormen Om de dienstverlening aan de burgers te optimaliseren heeft de gemeente Lingewaal servicenormen vastgelegd. Servicenormen zijn beloften die wij als gemeente aan u als burger (inwoner/bedrijf/instelling) doen over onze producten en diensten. Wij beloven bijvoorbeeld, dat we altijd binnen 2 weken een reactie sturen op een aanvraag, bezwaar of klacht, of dat we binnen 5 x overgaan de telefoon beantwoorden. Zo weet u precies waar u bij ons aan toe bent. In de digitale brochure staan onze servicenormen, onderverdeeld in eAlgemene servicenormene en specifieke servicenormen rond de themaes eLeven, Reizen en Papierene, eWelzijne en eBouwen, wonen en milieue. Klacht over bestuurlijk of ambtelijk handelen Indien u vindt dat u bent benadeeld door het optreden van een bestuurder of een medewerker van de gemeente, kunt u een klacht indienen. De gemeente zal de klacht volgens een vastgestelde procedure (klachtenregeling) afhandelen. Meldpunt Last van de Overheid Heeft u last van bureaucratische rompslomp? Bij het meldpunt Last van de Overheid kunt u uw ervaringen kwijt met de lokale en/of rijksoverheid. De Nationale Ombudsman Krijgt u geen gehoor bij de overheid? Elke burger heeft recht op een behoorlijke behandeling door de overheid. Als u zich onbehoorlijk behandeld voelt, kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.

Kaart