Ergo Bureau voor Markt- en Beleidsonderzoek
Plantage Parklaan 18
Amsterdam
Over Ergo Bureau voor Markt- en Beleidsonderzoek
Ergo benadert onderzoek niet vanuit een algemeen model, maar neemt als startpunt het marketing- of beleidsprobleem, waarmee de opdrachtgever worstelt. Ergo is dan ook in zijn element als er om maatwerk wordt gevraagd. Dat neemt niet weg dat het soms goed is om bij bepaalde types onderzoek een model met bijbehorende methoden en technieken te hanteren dat in het verleden zijn waarde heeft bewezen. Die modellen heeft Ergo bijvoorbeeld ontwikkeld op de volgende gebieden: -Klanttevredenheidsonderzoek -Journalistenonderzoek -Onderzoek naar belangenbehartiging en lobby-activiteiten -Lezersonderzoek -Merkpositioneringsonderzoek -Slogan-effectiviteitsonderzoek Overigens voeren wij nooit klakkeloos onderzoek uit volgens welk model dan ook. We zoeken altijd naar toepassingen van het model die onze opdrachtgever de beste input verschaffen voor het nemen van beslissingen. Ergo rekent een aantal gebieden tot bureauspecialismen. Voor een deel gaat het om branches waarover het bureau veel kennis in huis heeft en voor een deel om onderzoeksmethodieken waarmee we veel ervaring hebben. Vaak ook gaat het om combinaties van branche-kennis en onderzoeksexpertise. Ergoes belangrijkste branchespecialismen zijn: -Zakelijke en financiele dienstverlening -ICT -Centrale, regionale en lokale overheid -Verkeer en vervoer -Ruimtelijke Ordening en infrastructuur -Energie en Milieu -Ontwikkelingssamenwerking -Onderwijs Onderzoeksspecialismen zijn: -Klanttevredenheid en contact-center-tevredenheid -Communicatie- en imago-onderzoek -Arbeidsmarktonderzoek -Ontwikkeling van producten en diensten -Belevingswaardenonderzoek -Perscommunicatie -Lobby en belangenbehartiging (politici en ambtenaren) -Web-analytics (analyse van webgedrag)
Locatie
Ergo Bureau voor Markt- en Beleidsonderzoek
Plantage Parklaan 18,
Amsterdam