Bedrijveninfogids
Bedrijveninfogids
 

SOMMERAUER TRUCKS WESTERBROEK BV

Bedrijfsnaam

SOMMERAUER TRUCKS WESTERBROEK BV

Adres

Rijksweg West 59
9608PB WESTERBROEK

Telefoon

050-4041444

Website

Sommerauer Trucks Westerbroek b.v. is de officiele MAN bedrijfswagen dealer voor de provincie Groningen en Noord-Drenthe. Onze bedrijfsactiviteiten omvatten de inkoop en verkoop van nieuwe MAN bedrijfswagens, alle merken gebruikte bedrijfswagens, onderhoud en reparatie, verhuur van bakwagens met laadklep, trekkers met of zonder oplegger en leasing in al zijn vormen. Innovatieve voertuigen vereisen kwalitatief hoogstaande service-oplossingen, aangepast aan uw individuele behoeften. Onze verantwoordelijkheid stopt namelijk niet bij het afsluiten van een verkoop maar vangt dan juist aan, een gegeven waar wij ons tenvolle van bewust zijn. Wij garanderen u een service op maat, met behulp van gekwalificeerd personeel, orginele MAN wisselstukken en een degelijke infrastructuur. Bovendien bieden we uw onderneming, vertrekkende van een uitgebreide waaier aan servicemogelijkheden, al het nodige om het beheer van uw wagenpark te optimaliseren en de efficientie van uw transportactiviteiten te vergroten. Opdat tevens de financiering van uw voertuig vlekkeloos zou verlopen, bieden wij u ook op dit vlak, via MAN I Finance, de nodige oplossingen. Het product: MAN staat voor Maschinenfabriek Augsburg Nurnberg, het was in deze fabriek waar Rudolf Diesel in 1892 experimenteerde met wat later de dieselmotor zou gaan heten. Vanaf 1900 tot 1924 werden de dieselmotoren vooral gebruikt als stationaire krachtbron of als scheepsmotor. De eerste dieselmotor voor vrachtwagens kwam in 1924 gereed, waarmee MAN de strijd aanging met de benzinemotor die tot dan toe meestal werd gebruikt voor inbouw in vrachtauto's. Het betrof een viercilinder diesel met 45 pk, die destijds volbeladen niet verder kwam dan een top van 20 km/h. Vandaar dat MAN werkte aan een nieuwe serie 6 cilinders met 80, 100 en 120 pk. In 1931 introduceerde MAN een 150 pk diesel in combinatie met een tandemasserchassis met een laadvermogen van 10 ton, een van de zwaarste trucks van die tijd. MAN bleek in de loop der tijd vaker pionier te zijn met het uitvinden en in de praktijk toepassen van nieuwe technieken. Reeds in 1925 werden er trucks voorzien van een unieke achteras waar door de wielen in feite werden aangedreven met dubbel reductie (de voorloper van naafreductie), hierdoor werd de kans op breuk van steekassen aanzienlijk kleiner.

Kaart